I ♥ Sälen

Fan jäva skit!

Ursäkta sråket, men skulle precis spara mitt långa inlägg när det försvann, hur många gånger har inte det hänt, men varför just nu?! Trodde att vi skulle komma hem från sälen i söndags men vi åkte inte hem förens igår.. Vi bodde i en stuga som våra kommpisar och deras barn har i lindvallen i sälen. Det va sjukt kul i sälen förutom de gånger jag trodde jag skulle dö i backarna då jag inte hade kontroll på skidorna och bara körde störtlopp hela vägen ner (de var inte kul). Jag körde alla olika slags backar: de gröna (mycket lätta), de blå (lätta), de röda (medelsvåra) och de svarta (svåra)!!! Det gick faktiskt ganska bra me tanke på att jag typ aldrig kört skidor nedför tidigare, jo typ för sju år sen men de räknas väll inte? I början rammlade jag hela tiden eftersom jag inte var ett proffs på skidor och trodde jag kunde ploga mig ner för hela backen, men sen var jag ju tvungen att lära mig lite slalom och då gick det bara bättre, jag klarade ju de svarta backarna alldeles galant! Vi åkte skidor nedför i typ tre hela dagar så gissa om man har träningsvärk och är blåslagen över hela kroppen vid det här laget.. Förutom nedför åkte vi även längdskidor i spåret som var precis bakom huset, så där åkte jag och Johanna (deras ena barn) i flera timmar. Varje kväll ställdes en stor skål proppad med godis fram på bordet och alla barn kastade sig över och åt så mycket de bara kunde, vi har säkert ätit tillräckligt godis för året ut, men det är väll inget teckan att sluta äta?? Har så mycket mer kul att skriva från vår resa, men orkar inte just nu. Tänkte istället lägga ut lite bilder från resan.


Snyggast i backen kanske man inte var, men en av dem iallafall.. (Jag till höger)


Alla vi barn i bullerbyn sälen. Osminkad o allt, äkta fjällen liv (det är ju semester). Kolla in min nya hårfärg, glömde kke att blogga o säga att jag nu färgat håret, svart blev de men coolt tycker jag och de e ju bara min åsikt som räknas. ;)


Mycket snö fanns det iaf, det blev som en förlängd vinter..


En solig och mycket varm dag i backen, dags att solas! <3


Sixten, en sån söt hund som man bara är tvungen att lägga upp. ♥


Jag redo för skidorna, tre milen; here I come!


Ute i spåret (dock inte jag, har ju skönare stil än så där..). :P

Det var allt från sälen, men tänkte när jag ändå håller på lägga ut några fler bilder från förra veckan.


En närmare bild på mitt svarta hår. Me gusta. Kanske ser jag ut som ett emo med svart hår och vit hud men det skiter jag fullständigt i.


Vi hade en kul påskstund me godis. Mmmmm...


Första vårtecknet (förutom möjligtvis det varmare vädret) -ett gäng vitsippor.









Ja.. Det var typ bara nåra av våra hundratals foton. Men mer finns att hämta. Måste duscha och träna till No-omprovet på måndag, det är inte för att jag inte klara provet utan för att jag var sjuk i mer än två veckor och missa de. Bara så ni alla vet - jag ären pluggis! Haha nä medel kke?

God eftermiddag (snart kväll)
Puzz Hannah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0