Draft: Sept. 20, 2009

Ledsen att jag inte höll mitt ord och skulle blogga varje dag, men jag har bott på hotell hela helgen med familjen så jag har inte hunnit. Jo men i torsdags så brann ju typ vårat badrum på övervåningen så det är helt totalt förstört. men gud vad rädd och chockad jag blev för klockan var ju typ strax innan åtta och jag hade precis dushat så jag hade bara på mig en morgonrock när jag bestämmde mig för att göra varmchoklad. Då hörde jag larmet gå, först så trodde jag det var larmet till huset så jag bara väntade på att mamma skulle stänga av det. Men sen såg hon att det stod brandlarm på larmdisplayen så hon sprang upp på övervåningen och kollade när hon sprang ner igen, "det brinner, det brinner" assa först fattade jag ju ingenting, men när hon sedan hämtade brand filt och sånt blev jag så nevös och chockad jag bara visste inte vad jag skulle göra för jag visste ju inte hur farligt det var, om man kunde släcka elden själv, men sen slog jag nummret till brankåren o dem kom lite senare.

Så jag stod på uppfarten när dem kom, o det var inte några bilar det heller, två brandbilar, en ambulans, några poliser och ännu fler räddningstjänster. Man blev ju fett rädd. Tänk om hela huset brunnnit ner, men det hade det gjort om mamma inte stängt badrumsdörren, my hero. :) Så ja, hela badrummet är förstört, och golvet och vägarna och visa möbler är förstörda. Men jag var den enda som hade stängt mitt rum, så mitt rum var ganska okej bortsätt från röken och luktn på mitt rum och ALLA kläder som luktade och hade fläckar på sig. Så nu måste typ hela övervåningen renoveras.

Så jag har bott på hotell hela helgen, från i torsdags till idag. Vi bodde nära sickla köplkvarter så på lördagen var vi i sickla och shoppade lite bas kläder. Så att man överhuvud taget har något att ta på sig. Så jag fick med mig en hel del fina kläder hem. Men jag måste fortfarande ha mera. Nu har jag vänt mig lite vid lukten här hemma, men det stinker verkligen. Jag får väll sova på soffan idag eller nåt, för på övervåningen kan man ju inte sova. Men gud va ledsen jag blir när alla mina kläder förstördes, och mina allra bästa också. Dem kläder man inte andvänder blev det ju inte en fläck på. :@

Nog på det tråkiga, innan "saken" hände var jag i stallet med Caroline och Ida. Dem rider, inte jag. Men jag följde med, hästar är ju såna stora djur o lite läskiga, speciellt när dem bits och sparkas. Men det var faktiskt roligare än jag trodde att vara istallet, fast mina kläder stinkte när jag kom hem. :/ Ja, nu ska jag snart duscha och sånt så att man är lite fräch till skolan börjar iaf. Ja, det här var nog det allra längsta inlägget jag har skrivit, men det kändes bra. :) Jag tror jag kan lägga upp några gulliga bilder på alla hästar när det har fixat till sig här hemma, men det tar nog ett tag. Juste, alla städare som varit här hemma i helgen har tagit all elektronik på övervåningen, så nu sitter jag på undervåningen i arbetsrummet, man får väl börja att läsa böcker istället. haha

Ta Hand Om Er! love Hannah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0